onsdag 18 juni 2008

Dag 57 8 veckor

Dagens vikt

Bastian 4060 g

Gnistra 3470 g

Nanna 4010 g

Prisse 3840 g

Sista dagen jag väger dem allesammans och då bestämmer sig Bastian för att gå om Nanna som vägt mest sedan dag 27.Även inatt bestämde sig Gnistra för att rymma och det är ut i hallen in i vårt sovrum som gäller. Men där får hon inte stanna utan lika snabbt är det tillbaka in till sin syskon igen. Så blir det lite nattsymfoni tills de somnar om. Idag har Daniel hjälp mig med att ta kort på dem. Ville ha på alla fyra tillsammans och det var inte lätt att få till. Men är rätt nöjd med detta för oftast såg det ut så här: Jag har gått och myst lite extra med Nanna idag. Känns lite konstigt att hon redan ska ut i stora världen.Tiden har ju gått så fort.Inte längesedan hon var ett litet pyre jag hjälpte till världen. Men samtidigt känner jag att nu är det dax för dem att få sina egna små hem där de får mycket mer tid och uppmärksamhet än vad jag skulle hinna att ge dem med fyra valpar. Sen kommer hon ju att få ett underbart hem med en lillmatte hon redan känner och som hon är trygg med och en hundkompis som väntar på henne. Känns underbart för mig på det sättet. Extra kul att ja kommer att kunna följa hennes äventyr i Katarinas hunddagbok http://hunddagboken.blogspot.com/

Annars har dagen varit full rulle för dem. Varit ute nästan hela dagen. Daniel har varit hemma denna veckan och har ägnat dem jättemycket tid. Tar igen allt han missat innan. Hade tänkt bada Nanna idag så att hon skulle vara ren och fin inför morgondagen men gör nog det nån timme innan de kommer eftersom hon älskar att gräva i jorden så skulle det inte vara så lyckat att hon nybadad och fin jordar ner sig totalt igen och hon ska få leka och ha kul imorgon också. Inomhus har jag numera jord och grus överallt trots ivriga ryck med dammsugaren och moppen (av tvångskommenderade barn). Sätter in en liten film på dem som visar att dyra leksaker det behövs inte en pappkasse är mycket roligare.


Inga kommentarer: